jag är bra på rubriker



Det gäller fan bara att bita ihop och vara så mentalt stark som det bara går i den här sjuka världen. Jag tror fan inte det går att överleva annars. Man måste vara stenhård psykiskt. Det är bara så. Eller? Är det bara jag som tänker på hur störd och helt absurd den här världen har blivit? Är de bara jag som tänker på de innan jag somnar varje natt nästintill uttmattad av mina egna hopplösa tankar?  Är det bara jag? Det känns fan som så. Det känns som om alla människor är i någon slags ond cirkel och de går med på de för de tror att de ska vara så och då är de okej. 

Vad fan hände med oss människor? Människor är egenterligen hemska varelser, jag tror inte att djuren förstör sig själva på de sättet som vi människor gör eller förstör våran planet. Vad händer när planeten har gått sönder helt? Jag tror inte på de här att i kommr kunna flytta till månen eller någon annan planet i vårat solsystem. Då kommer männskilgheten bara att dö ut. Fast vad gör de? Fast jag hoppas ändå att de inte kommer drabba mig och min familj. Men om människligheten skulle dö ut i några hundra år så skulle kanske planeten kunna liksom reparera sig och sedan skulle männskligheten kunna komma tillbaka igen och inte förstöra vår nya planet. Fast de kommer aldrig ske.

Det är rätt lätt att bara sitta här och klaga över hur hemkst och dåligt allt har blivit, men jag önskar att jag skulle kunna ensam förändra världen men jag vet att de aldrig går. Och så trångsynta som alla människor är nu för tiden så tror jag aldrig på att vi kan förändra något, för dagens samhälle hjärntvättar oss människor såpass mycket att de skulle vara såpass svårt att bryta de mönster som vi redan har anpassat oss till. Och då är de många som inte heller förstår, tyvärr.


Kommentarer
Postat av: G2 / Gosia

De sitter väl i publiken och jublar... usch

2010-02-24 @ 15:19:45
URL: http://gosias.blogg.se/
Postat av: m

men man kan ju inte ge upp utan att försöka. visst, man kan aldrig ändra någon annan än sig själv - men gör det då! ändra attityd och se det positiva, jobba för det som är bra. det finns massor som vi kan göra.

2010-03-02 @ 18:49:18
URL: http://malinlouis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0